Druk solwentowy w branży reklamowej. Co warto wiedzieć?

Druk solwentowy jest chętnie wykorzystywany przez branżę reklamową. Pozwala na tworzenie trwałych materiałów wielkoformatowych dobrej jakości. Ma zatem wiele zalet. Co warto wiedzieć o druku solwentowym w reklamie?

Czym wyróżnia się druk solwentowy?

Druk solwentowy, potocznie nazywany solwentem, to popularna technika poligraficzna. Jest znana od lat i niezmiennie cieszy się uznaniem. Opiera się na wykorzystaniu specjalnego plotera atramentowego oraz farb przygotowanych nie na wodnej bazie, a takich, których głównym składnikiem są organiczne rozpuszczalniki. Druk solwentowy wykorzystuje się do przygotowywania realizacji wielkoformatowych, przeznaczonych do użytku na zewnątrz budynków. Wyjątkowo chętnie jest stosowany przez sektor reklamowy.

Korzyści płynące z zastosowania druku solwentowego w reklamie

Druk solwentowy wykorzystuje się do produkcji wielu materiałów reklamowych o wielkim formacie, które można spotkać przede wszystkim w miastach oraz na trasach drogowych. To klasyczna metoda tworzenia m.in. billboardów, bannerów, dużych plakatów itp. Tego typu narzędzia reklamy wciąż są bardzo popularne i skuteczne.

Wykorzystanie solwentu do ich stworzenia ma wiele zalet. Przede wszystkim taki typ druku jest dość uniwersalny. Można stosować go na wielu materiałach. Świetnym podłożem są różnego typu syntetyczne folie – najlepiej sprawdza się folia z PVC. Techniki solwentu używa się także do zadrukowywania papieru, winylu, siatki typu mesh itd. Daje to ciekawe możliwości.

To oczywiście niejedyna zaleta solwentu. Zewnętrzne materiały reklamowe są wystawione na działanie wielu czynników atmosferycznych, takich jak chociażby opady deszczu lub śniegu, zmienne temperatury, wysoka wilgoć czy oddziaływanie promieni słonecznych. Na szczęście bannery, billboardy i inne realizacje wykonane przy pomocy druku solwentowego są odporne na niekorzystne warunki. Wykazują się dużą trwałością – nie blakną ani nie niszczą się, tylko przez długi czas zachowują pierwotny wygląd. Największą odporność mają te wykonane techniką twardego solwentu – wyglądają jak nowe nawet przez 7 lat. Najmniejszą trwałość ma z kolei ekosolwent – wydruki utrzymują nienaganny stan przez mniej niż 2 lata. Często to jednak wystarczy. Takie rozwiązanie powinno się też spodobać przedsiębiorstwom, którym bliskie jest dbanie o środowisko naturalne.

Przeczytaj również  Jak pozbyć się karaluchów i prusaków z domu? 10 skutecznych sposobów

Warto również wiedzieć, że druk solwentowy pozwala na wykonywanie fototapet, witryn sklepowych i plandek na pojazdy. To ciekawe rozwiązanie, które pozwala na stworzenie kreatywnych projektów. Zwłaszcza że przy użyciu solwentu można zrealizować wiele różnorodnych koncepcji reklamowych.

Klasyczny solwent (twardy) jest do tego wszystkiego tani, dlatego, aby móc wydrukować wielkoformatowe reklamy outdoorowe, nie trzeba dysponować ogromnym budżetem. Należy jednak pamiętać, że ekosolwent jest droższy – płaci się jednak za bezpieczeństwo i brak negatywnej ingerencji w środowisko naturalne.